روش های بهبود نمره و تقویت برای آزمون تافل

روش های بهبود نمره و تقویت برای آزمون تافل

اگر قصد دارید در آزمون تافل شرکت کنید، اولین قدم و سخت‌ترین آن این است که تصمیم بگیرید از کجا و چگونه شروع کنید. مثل آمادگی برای هر آزمون دیگری، شروع به یادگیری برای تافل سخت است. ما در اینجا به شما کمک کمک می‌کنیم تا متوجه شوید کجای راه هستید و چطور باید انگلیسی خود را برای بهبود نمره تافل ارتقا دهید.

صرف‌نظر از روش آموختن برای آزمون و این‌که کجای این مسیر هستید، شما باید به‌صورت یک چرخه، مراحل زیر را مرتبا تکرار کنید:

 

روش های بهبود نمره و تقویت برای آزمون تافل
روش های بهبود نمره و تقویت برای آزمون تافل

 

چرخه تقویت مهارت‌های تافل

مرحله اول: مشخص کنید کجای راه قرار دارید

تا زمانی که ندانید کجا هستید، تصمیم‌گیری در مورد این‌که روی چه چیزی باید بیشتر کار کنید و از کجا باید شروع کنید سخت است. برای این‌که سطح خود را متوجه  شوید، یک آزمون آزمایشی تافل بدهید. نتیجه این آزمون نشان می‌دهد که شما در هرکدام از مهارت‌های گوش‌دادن، نوشتن، خواندن، گرامر و واژگان چه وضعیتی دارید و برای بهبود باید روی چه چیزی بیشتر تمرکز کنید.

 

مرحله دوم: ساختار مطالعه خود را مشخص کنید

بر اساس نتیجه آزمون آزمایشی، آن‌چه قرار است بخوانید را اولویت‌بندی کنید و به مطالعه خود ساختار دهید. شما باید همه مهارت‌های زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. برای مثال، حتی اگر در خواندن قوی هستید، نباید در ساختاری که برای مطالعه درست می‌کنید خواندن را کنار بگذارید؛ بلکه فقط باید اولویت آن را کاهش دهید و در عوض بر روی آن‌چه کمترین نمره را در آن آورده‌اید سرمایه‌گذاری کنید.

 

مرحله سوم: اشتباهات خود را مرور کنید

باید مرتبا به اشتباهات خود بپردازید و آنها را اصلاح کنید. اگر فکر می‌کنید مسیر شما غلط است، برنامه ساختار‌یافته خود را تغییر دهید. برای این‌که ببینید پیشرفت شما خوب بوده یا نه، پس از مدتی دوباره آزمون آزمایشی بدهید و بر اساس نمرات جدید، دوباره دو مرحله بعدی را تعدیل و اجرا کنید.

 

درحالی‌که چرخه بالا را مرتبا تکرار می‌کنید، لازم است نکات زیر را هم در نظر بگیرید تا بتوانید نمره تافل خود را ارتقا دهید:

نکات بهبود نمره و تقویت برای آزمون تافل

برای موفقیت در آزمون، باید مهارت‌های انگلیسی نسبتاً بالایی داشته باشید. میانگین حداقل نمره مورد نیاز تافل iBT برای دانشگاه‌های ایالات متحده 78 است. این بدان معنی است که شما به‌احتمال زیاد باید در تمام بخش‌های تافل (Reading، Listening، Speaking و Writing) حدود 20 امتیاز کسب کنید تا بتوانید در یک دانشگاه خوب پذیرش بگیرید. نکات زیر کمک می‌کنند تا بتوانید به این سطح از نمره برسید:

 

شماره 1: در کلاس‌های تافل شرکت کنید

کلاس‌های زیادی برای آمادگی برای آزمون تافل توسط موسسات آموزش زبان انگلیسی برگزار می‌شوند. بیشتر آنها به شکل حضوری هستند، با این حال احتمالا می‌توانید انواع آنلاین را هم پیدا کنید. شرکت در این کلاس‌ها به شما کمک می‌کند تا با استفاده از تجربه معلم و هم‌فکری با سایر دانشجویان، در کمترین زمان آن‌چه لازم است یاد بگیرید را بیاموزید و با سرعت زیادی پیشرفت کنید.

با این حال چه در کلاس آمادگی تافل شرکت کنید و چه نه، نکات بعدی را باید برای تقویت زبان انگلیسی و بهبود نمره تافل خود در نظر بگیرید.

 

شماره 2: اخبار انگلیسی را بخوانید و گوش دهید

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود مهارت‌های خواندن و شنیدنِ انگلیسی، توجه به اخبار است. این کار به شما امکان می‌دهد دایره لغات خود را توسعه ببخشید، گرامر پیشرفته انگلیسی را یاد بگیرید و بتوانید صحبت‌های معمول را به‌خوبی درک کنید.

اگر می‌خواهید مهارت‌های زبان خود را تقویت کنید، از رسانه‌های خبری معروف آمریکایی مانند CBS و نیویورک تایمز شروع کنید. با این حال، اگر این منابع برای شما خیلی سخت هستند، می‌توانید به‌جای آن اخباری را انتخاب کنید که به‌طور خاص برای زبان‌آموزان انگلیسی تولید شده‌اند. صدای آمریکا یکی از مواردی است که توصیه می‌شود. این وب‌سایت یک منبع عالی برای یادگیری زبان است که انواع اخبار انگلیسی را به‌صورت مقاله و ویدیو ارائه می‌دهد. برای هر مقاله یکی از سه سطح دشواری مشخص شده است: یک (آسان)، دو (متوسط) و سه (سخت).

یکی دیگر از منابع مهم آموزش، BBC Learning English است. این وب‌سایت یک مجموعه انیمیشن مفید به نام «انگلیسی در دانشگاه» (English at University) را برای آموزش کلمات و عبارات رایجی که دانشجویان هنگام تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان باید بدانند، در اختیار شما قرار می‌دهد.

آمادگی برای تافل
آمادگی برای تافل

 

شماره 3: با افراد بومی انگلیسی صحبت کنید

از آنجایی که بخش صحبت‌کردن در تافل وجود دارد، باید اطمینان حاصل کنید که توانایی‌های گفتاری شما در حد خوبی است. بهترین راه برای تمرین مکالمه انگلیسی، صحبت‌کردن با افراد بومی انگلیسی است. Meetup یک وب‌سایت فوق‌العاده است که به شما امکان می‌دهد گروه‌های یادگیری زبان را در مناطق محلی جستجو کنید و حتی ایجاد کنید و در آنجا با افراد بومی صحبت کنید.

علاوه بر این، شما می‌توانید در بازی‌های کامپیوتری با این افراد در ارتباط باشد و در گروه‌های بازی، صحبت‌کردن با آنها را تمرین کنید. ارتباط با افراد بومی از طریق بازی‌های کامپیوتری یکی از رایج‌ترین و مرسوم‌ترین ارتباطاتی است که شما می‌توانید برای تقویت نمره تافل خود از آن بهره ببرید.

 

شماره 4: دایره لغات خود را توسعه دهید

برای کسب نمرات خوب در آزمون تافل، باید به بسیاری از کلمات سخت انگلیسی تسلط داشته باشید. شما می‌توانید واژگانی را که معمولا برای تافل مورد نیاز است سرچ کنید و برای یادگیری آنها از روش‌های زیر استفاده کنید:

یک روش عالی برای یادگرفتن لغات جدید برای تافل استفاده از فلش کارت است. برنامه‌هایی برای موبایل وجود دارند که شما با استفاده از آنها می‌توانید فلش کارت‌های خود را ساخته و سازمان‌بندی کنید و در حین مطالعه، کلمات دیگری را به فلش کارت‌های خود اضافه کنید. Anki یک نرم‌افزار رایگان است که به شما امکان می‌دهد فلش کارت‌های خود را بسازید و حتی فلش کارت‌های بقیه کاربران را نیز دانلود کنید. این برنامه از نرم‌افزار تکرار فاصله (SRS) استفاده می‌کند تا فلش کارت‌های چالش‌برانگیز را بیشتر از موارد ساده‌تر به شما نشان دهد، در نتیجه به شما کمک می‌کند تا سریعتر بر کلمات دشوار تسلط پیدا کنید.

وب‌سایتی به نام Memrise نیز به‌طور مشابه کار می‌کند و مجموعه وسیعی از فلش کارت‌های با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد. با این حال، برخلاف Anki، Memrise از رویکردی رنگارنگ‌تر و شبیه به بازی استفاده می‌کند تا یادگیری زبان‌ را سرگرم‌کننده و آسان کند.

بهبود نمرات تافل
بهبود نمرات تافل

 

علاوه بر روش‌های بالا، شما می‌توانید از سایت‌هایی مثل Duolingo و EnglishCentral برای تقویت زبان انگلیسی خود در حوز‌های مختلف استفاده کنید.

 

سخن آخر

برای قبولی در آزمون تافل و ورود به دانشگاه‌های خوب، شما نیاز به نمره بالایی در تافل دارید. پس باید مهارت‌های زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. برای این کار تعدادی از روش‌ها وجود دارد که در این مقاله ذکر شده‌اند و با پیگیری آنها می‌توانید در مدت زمان کمی نمرات خود را در آزمون تافل بهبود دهید.

 

ما در گروه تافل کوچ به صورت تضمینی مدیریت و برگزاری آزمون های تافل و GRE شما رو به عهده می گیریم. برای اطلاعات بیشتر به این صفحه و برای تماس به ما برای مشاوره رایگان به صفحه "ارتباط و مشاوره رایگان" مراجعه نمایید.

https://www.prepscholar.com/toefl/blog/how-to-prepare-for-toefl/

https://global-exam.com/blog/en/toefl-preparation/