10 نکته کلیدی برای کسب نمره بالا در بخش Reading آزمون تافل هوم ادیشن (TOEFL Home Edition)

عنوان: 10 نکته کلیدی برای کسب نمره بالا در بخش Reading آزمون تافل هوم ادیشن (TOEFL Home Edition)

متن متا: در این مقاله، 10 نکته کلیدی و راهکار عملی برای موفقیت و کسب نمره بالا در بخش خواندن (Reading) آزمون آنلاین تافل هوم ادیشن (TOEFL Home Edition) ارائه خواهیم کرد.

متن مقاله: بخش Reading یا خواندن، یکی از چهار مهارت مورد سنجش در آزمون بین‌المللی تافل هوم ادیشن (TOEFL Home Edition) است که در آن، درک مطلب و مهارت خواندن داوطلبان از طریق متون آکادمیک ارزیابی می‌شود. کسب نمره بالا در این بخش، تاثیر قابل توجهی در امتیاز نهایی آزمون دارد. در ادامه، 10 نکته کلیدی برای عملکرد موفق در این بخش را بررسی خواهیم کرد.

  1. با ساختار و تایم این بخش کاملا آشنا شوید: بخش Reading شامل 3 تا 4 متن آکادمیک در حوزه‌های مختلف و هر کدام با 12 تا 14 سوال است. مدیریت زمان ویژه‌ای نیاز دارد چون باید در مجموع 54 تا 72 دقیقه، به 30 تا 40 سوال متنوع پاسخ دهید.
  2. روی مهارت اسکیمینگ (Skimming) کار کنید: برای درک کلیت متن در کمترین زمان، باید مهارت اسکیمینگ یا خواندن تند و سریع را تقویت کنید. قبل از پاسخ به سوالات، متن را اسکیم کنید تا ایده اصلی و ساختار متن را به سرعت دریابید.
  3. تکنیک اسکنینگ (Scanning) را به کار ببرید: برای پیدا کردن پاسخ سوالات خاص و جزئی، لازم است روی کلمات کلیدی، اعداد و اسامی خاص متمرکز شوید و با تکنیک اسکنینگ به دنبال آنها در متن بگردید.
  4. ابتدا سوالات را بخوانید، سپس متن را: قبل از مطالعه دقیق متن، ابتدا یک نگاه اجمالی به سوالات بیاندازید تا بدانید دنبال چه اطلاعاتی هستید. این کار باعث هدفمند شدن خواندن و افزایش سرعت شما می‌شود.
  5. معنی کلمات ناآشنا را حدس بزنید: اگر به کلمه‌ای ناآشنا در متن برخوردید، سعی کنید با توجه به کانتکست، پیشوند و پسوندهای آن، معنی تقریبی کلمه را حدس بزنید. صرف وقت زیاد برای یک کلمه، گاهی به قیمت از دست دادن کل مفهوم تمام می‌شود.
  6. به دنبال کلمات ربط و انتقالی باشید: نشانه‌های انتقال مانند however, in contrast, moreover و غیره به شما کمک می‌کنند ارتباط جملات و بخش‌های مختلف متن را بهتر درک کنید.
  7. به پاراگراف‌های اول و آخر دقت ویژه کنید: معمولا جمله اصلی (topic sentence) و ایده محوری هر پاراگراف در ابتدای آن قرار دارد. موضوع کلی نیز در پاراگراف‌ اول و جمع‌بندی در پاراگراف آخر متن ارائه می‌شود که کلید پاسخگویی به بسیاری از سوالات کلی هستند.
  8. مراقب لغات و عبارات منفی باشید: ممکن است صورت سوال با استفاده از کلماتی مانند "نادرست"، "به جز" یا "نمی‌توان" به دنبال یک استثنا یا مورد نقض شده باشد. با دقت در این کلمات، ماهیت سوال را بهتر درک می‌کنید.
  9. تست‌های آزمایشی (mock test) بزنید: چه در کلاس و چه در منزل، حتما سوالات نمونه بخش Reading تافل را تمرین کرده و در شرایط واقعی آزمون، تست بزنید تا هم با انواع سوالات آشنا شوید و هم مهارت مدیریت زمان را در خود تقویت کنید.
  10. مهارت حذف گزینه‌های نادرست را تقویت کنید: در سوالات چند گزینه‌ای، بعضی گزینه‌ها کاملا نادرست، برخی صحیح اما ناقص و تنها یک گزینه کاملا درست و دقیق است. مهارت حذف گزینه‌های نادرست به شما در رسیدن سریع‌تر به پاسخ نهایی کمک می‌کند.

با به کار بستن این نکات و تمرین و تکرار مداوم، مطمئنا می‌توانید نمره بسیار خوبی در بخش Reading تافل هوم ادیشن کسب کنید و به نمره آیلتس کلی مطلوب خود دست یابید.

پرسش و پاسخ: س: چه تعداد متن و سوال در بخش Reading تافل وجود دارد؟ پ: بخش Reading تافل هوم ادیشن شامل 3 تا 4 متن و مجموعا 30 تا 40 سوال است که باید در مدت 54 تا 72 دقیقه به آنها پاسخ داد.

س: آیا در آزمون تافل هوم ادیشن می‌توان به سوالات علامت زد و بعدا به آنها برگشت؟ پ: بله، در هر بخش آزمون از جمله Reading این امکان وجود دارد که به سوالات پاسخ داده نشده، فلگ یا نشان بزنید و در صورت داشتن وقت اضافه، مجددا به آنها رجوع کنید.

س: بهترین منابع برای تقویت مهارت Reading تافل چیست؟ پ: کتاب‌های Official Guide، نمونه سوالات ETS، مقالات آکادمیک و علمی در حوزه‌های مختلف و روزنامه‌ها و مجلات معتبر، از بهترین منابع برای تقویت مهارت درک مطلب و خواندن هستند.

س: اگر به سوال پاسخ ندهیم، نمره منفی می‌گیریم؟ پ: خیر، در آزمون تافل پاسخ ندادن به سوال، نمره منفی ندارد. هر پاسخ صحیح یک نمره مثبت دارد ولی پاسخ غلط یا خالی گذاشتن، نمره‌ای کسر نمی‌کند.

س: اگر به سوال پاسخ ندهیم، نمره منفی می‌گیریم؟ پ: خیر، در آزمون تافل پاسخ ندادن به سوال، نمره منفی ندارد. هر پاسخ صحیح یک نمره مثبت دارد ولی پاسخ غلط یا خالی گذاشتن، نمره‌ای کسر نمی‌کند.

 

تافل کوچ: برگزاری تضمینی آزمون های تافل هوم ادیشن و GRE | خدمات تضمینی کسب نمره

آیا قصد مهاجرت تحصیلی دارید و نیاز به کسب نمره مناسب در آزمون های تافل یا GRE دارید؟ تافل کوچ با سابقه موفق برگزاری بیش از 2000 آزمون دهنده در دو سال گذشته، شما را به سرعت و به صورت اختصاصی برای کسب نمره ایده آل در این آزمون ها آماده می کند.

چرا تافل کوچ را انتخاب کنید؟

  • کسب نمره مورد نظر در آزمون های تافل هوم ادیشن و GRE

  • ارائه خدمات تضمینی با بازگشت هزینه در صورت عدم دستیابی به نمره هدف

  • سابقه درخشان در آماده سازی بیش از 2000 آزمون دهنده طی دو سال گذشته

برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر، همین حالا به صفحه اصلی وب سایت ما مراجعه کنید: 

تافل کوچ - برگزاری تضمینی آزمون تافل هوم ادیشن و GRE شما

توضیحات بیشتر در خصوص آزمون GRE