بررسی اعتبار مدرک تافل هوم ادیشن (TOEFL Home Edition) در دانشگاه‌های معتبر دنیا

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از مراکز آزمون در سراسر دنیا، سازمان ETS اقدام به طراحی و راه‌اندازی نسخه آنلاین آزمون تافل به نام «تافل هوم ادیشن» (TOEFL Home Edition) نمود. اکنون پرسش بسیاری از داوطلبان این است که آیا مدرک این آزمون خانگی، اعتبار لازم را نزد دانشگاه‌های معتبر دنیا دارد یا خیر؟ در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

الف) موضع رسمی ETS درباره اعتبار تافل هوم ادیشن: سازمان ETS به عنوان طراح و برگزار کننده آزمون تافل، به صراحت اعلام کرده است که نمرات آزمون‌های هوم ادیشن و نسخه حضوری (TOEFL iBT) کاملا معادل یکدیگر بوده و از اعتبار یکسانی برخوردار هستند. این سازمان تاکید دارد که استانداردهای طراحی سوالات، سطح دشواری، شیوه نمره‌دهی و گزارش نتایج در هر دو نوع آزمون کاملا برابر است و تنها تفاوت، نحوه اجرا و برگزاری آزمون می‌باشد.

ب) بررسی سیاست پذیرش دانشگاه‌های برتر:

  1. آمریکای شمالی: بر اساس اعلام رسمی وب‌سایت‌ها و ایمیل‌های دانشگاه‌های برتر آمریکا و کانادا مانند هاروارد، ام‌آی‌تی، استنفورد، کلمبیا، کالتک، دانشگاه تورنتو و مک‌گیل، این دانشگاه‌ها مدرک تافل هوم ادیشن را به طور کامل می‌پذیرند.
  2. اروپا: طبق بیانیه‌های رسمی مراکز علمی برجسته اروپا همچون آکسفورد، کمبریج، امپریال کالج لندن، ETH زوریخ، و technical University Munich، اعتبار و پذیرش نمره هوم ادیشن در این دانشگاه‌ها نیز تایید شده است.
  3. استرالیا و نیوزلند: وب‌سایت‌های دانشگاه‌های معتبر این منطقه مثل دانشگاه ملی استرالیا (ANU)، دانشگاه ملبورن، دانشگاه سیدنی و دانشگاه اوکلند، همگی از قبول مدرک هوم ادیشن خبر داده‌اند.
  4. آسیا: دانشگاه‌های مطرح آسیایی مانند دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)، دانشگاه های توکیو و کیوتو در ژاپن، دانشگاه چینهوا در چین و دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی نیز سیاست پذیرش خود را به روز کرده و مدرک آزمون خانگی را معادل نسخه حضوری می‌دانند.

بنابراین با توجه به تایید سازمان ETS و سیاست‌های اعلام شده دانشگاه‌های معتبر در اقصی نقاط جهان، می‌توان اطمینان داشت که نمره تافل هوم ادیشن از اعتبار بین‌المللی برخوردار است و مورد پذیرش دانشگاه‌های مقصد قرار خواهد گرفت.

پرسش و پاسخ:

س: آیا برای پذیرش در دانشگاه‌ها، نمره تافل هوم ادیشن بالاتری نسبت به آی‌بی‌تی لازم است؟ پ: خیر، دانشگاه‌ها حداقل نمره مورد نیاز خود را برای دو نوع آزمون کاملا برابر در نظر می‌گیرند و تمایزی بین آنها قائل نمی‌شوند.

س: آیا بورس‌های تحصیلی مدرک تافل هوم ادیشن را قبول می‌کنند؟ پ: بله، اغلب سازمان‌های اعطای بورس نیز هماهنگ با سیاست دانشگاه‌ها، هر دو نوع مدرک را به طور یکسان می‌پذیرند. با این حال بهتر است شرایط هر بورس را به طور دقیق بررسی کنید.

س: اعتبار مدرک آزمون هوم ادیشن برای چه مدت است؟ پ: همانند مدرک آزمون حضوری تافل، نمره هوم ادیشن نیز از تاریخ برگزاری تا 2 سال اعتبار دارد و تا قبل از پایان این مهلت باید برای اپلای دانشگاه‌ها استفاده شود.

س: آیا ممکن است دانشگاهی مدرک تافل هوم ادیشن را نپذیرد؟ پ: احتمال چنین موردی بسیار بعید است اما در هر صورت قبل از اپلای، بهتر است سیاست دقیق دانشگاه مورد نظر را بررسی کرده یا با آنها تماس بگیرید.

 

تافل کوچ: برگزاری تضمینی آزمون های تافل هوم ادیشن و GRE | خدمات تضمینی کسب نمره

آیا قصد مهاجرت تحصیلی دارید و نیاز به کسب نمره مناسب در آزمون های تافل یا GRE دارید؟ تافل کوچ با سابقه موفق برگزاری بیش از 2000 آزمون دهنده در دو سال گذشته، شما را به سرعت و به صورت اختصاصی برای کسب نمره ایده آل در این آزمون ها آماده می کند.

چرا تافل کوچ را انتخاب کنید؟

  • کسب نمره مورد نظر در آزمون های تافل هوم ادیشن و GRE

  • ارائه خدمات تضمینی با بازگشت هزینه در صورت عدم دستیابی به نمره هدف

  • سابقه درخشان در آماده سازی بیش از 2000 آزمون دهنده طی دو سال گذشته

برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر، همین حالا به صفحه اصلی وب سایت ما مراجعه کنید: 

تافل کوچ - برگزاری تضمینی آزمون تافل هوم ادیشن و GRE شما

توضیحات بیشتر در خصوص آزمون GRE