مقایسه آزمون تافل هوم ادیشن (TOEFL Home Edition) با نسخه حضوری آن (TOEFL iBT)

با شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن در سراسر جهان، سازمان ETS برگزاری آزمون تافل را به صورت آنلاین و در قالب «تافل هوم ادیشن» (TOEFL Home Edition) امکان‌پذیر کرد. حال پرسش مهم بسیاری از داوطلبان این است که تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو نسخه از آزمون چیست؟ در ادامه به مقایسه جامع این دو نوع آزمون می‌پردازیم.
الف) شباهت‌های تافل هوم ادیشن و تافل آی‌بی‌تی:

محتوا و ساختار آزمون: محتوای سوالات، نحوه طراحی و ترتیب بخش‌های آزمون در هر دو نسخه کاملا یکسان است و شامل چهار مهارت خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن می‌شود.
مدت زمان آزمون: زمان پاسخگویی به سوالات و مدت کلی آزمون (حدود 3 ساعت) در هر دو نسخه برابر است.
سطح دشواری سوالات: میزان دشواری و استاندارد طراحی سوالات در نسخه خانگی و حضوری آزمون تافل هیچ تفاوتی ندارد.
نحوه محاسبه و گزارش نمرات: شیوه نمره‌دهی به پاسخ‌ها و محاسبه نمره هر بخش و نمره کل، مشابه بوده و کارنامه نهایی هر دو آزمون نیز به یک شکل گزارش می‌شود.

ب) تفاوت‌های تافل هوم ادیشن و تافل آی‌بی‌تی:

نحوه برگزاری: مهم‌ترین تفاوت این دو آزمون، شیوه اجرای آنهاست. تافل هوم ادیشن به صورت کاملا آنلاین و در منزل یا محل موردنظر داوطلب برگزار می‌شود درحالی که تافل آی‌بی‌تی در حوزه‌های آزمون و به شکل حضوری انجام می‌شود.
نظارت بر آزمون: در آزمون هوم ادیشن، یک ناظر (پروکتور) به صورت آنلاین از طریق وب‌کم بر روند برگزاری آزمون و عملکرد داوطلب نظارت می‌کند اما در نسخه حضوری، ناظران به شکل فیزیکی در حوزه آزمون حضور دارند.
نیازمندی‌های فنی: برای شرکت در تافل هوم ادیشن، داوطلب باید امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم مانند کامپیوتر، وب‌کم، میکروفن و پهنای باند مناسب اینترنت را داشته باشد اما در نسخه حضوری، تمام این موارد توسط حوزه برگزاری تامین می‌شود.
برنامه‌ریزی زمانی: آزمون هوم ادیشن در ساعات مختلف شبانه‌روز و در اغلب روزهای هفته قابل برگزاری است و انعطاف بیشتری در انتخاب زمان دارد، حال آنکه نسخه حضوری تنها در تاریخ‌ها و ساعات خاص و از پیش تعیین شده برگزار می‌شود.

با وجود برخی تفاوت‌ها در شیوه اجرا، در مجموع این دو آزمون از اعتبار و کیفیت یکسانی برخوردار بوده و هر یک با توجه به شرایط داوطلب می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.
پرسش و پاسخ:
س: آیا دانشگاه‌ها میان نمرات دو نسخه آزمون تافل تفاوتی قائل می‌شوند؟
پ: خیر، از نظر موسسات آموزش عالی و مراکز پذیرش، نمره تافل هوم ادیشن و آی‌بی‌تی کاملا معادل یکدیگر بوده و اعتبار یکسانی دارند.
س: آیا سطح استرس و اضطراب در آزمون آنلاین هوم ادیشن بیشتر است؟
پ: این موضوع کاملا فردی است. برخی داوطلبان با آزمون در فضای غیر رسمی منزل راحت‌تر هستند و برخی دیگر با شرایط آزمون حضوری سازگاری بیشتری دارند.
س: تعداد دفعات مجاز شرکت در هوم ادیشن و آی‌بی‌تی یکسان است؟
پ: بله، داوطلبان مجازند حداکثر 4 بار در طول 12 ماه در هر یک از این دو نوع آزمون شرکت کنند.
س: آیا برای ثبت نام در تافل هوم ادیشن محدودیت سنی وجود دارد؟
پ: خیر، همانند نسخه حضوری، حداقل سن موردنیاز برای ثبت نام در آزمون آنلاین خانگی، 16 سال تمام است.

 

تافل کوچ: برگزاری تضمینی آزمون های تافل هوم ادیشن و GRE | خدمات تضمینی کسب نمره

آیا قصد مهاجرت تحصیلی دارید و نیاز به کسب نمره مناسب در آزمون های تافل یا GRE دارید؟ تافل کوچ با سابقه موفق برگزاری بیش از 2000 آزمون دهنده در دو سال گذشته، شما را به سرعت و به صورت اختصاصی برای کسب نمره ایده آل در این آزمون ها آماده می کند.

چرا تافل کوچ را انتخاب کنید؟

  • کسب نمره مورد نظر در آزمون های تافل هوم ادیشن و GRE

  • ارائه خدمات تضمینی با بازگشت هزینه در صورت عدم دستیابی به نمره هدف

  • سابقه درخشان در آماده سازی بیش از 2000 آزمون دهنده طی دو سال گذشته

برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر، همین حالا به صفحه اصلی وب سایت ما مراجعه کنید: 

تافل کوچ - برگزاری تضمینی آزمون تافل هوم ادیشن و GRE شما

توضیحات بیشتر در خصوص آزمون GRE