نمرات تافل و GRE چه تاثیری در پذیرش در دانشگاه های خارجی دارند؟

نمرات تافل و GRE چه تاثیری در پذیرش در دانشگاه های خارجی دارند؟

تافل و  GREدو آزمون مهم برای پذیرش و ادامه تحصیل در کشور‌های خارجی هستند. تافل (TOEFL) که مخفف Test of English as a Foreign Language است، معتبرترین تست سنجش مهارت در زبان انگلیسی است و GRE که مخفف Graduate Record Examinations است معمولا برای تحصیلات تکمیلی مورد نیاز است و مهارت‌های مختلفی ازجمله تسلط به ریاضیات را می‌سنجد. هر دو این آزمون‌ها نقش مهمی در پذیرش شما در دانشگاه‌های خارجی دارند. در ادامه درباره اهمیت و تاثیر هرکدام از این آزمون‌ها در پروسه اپلای صحبت می‌کنیم.

اهمیت تافل برای پذیرش در دانشگاه‌های خارجی

نمره تافل بدون شک برای همه دانشگاه‌های آمریکا ضروری است. اما نمره مورد نیاز از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است و همچنین از یک رشته به رشته دیگر فرق می‌کند. ممکن است دانشگاه‌ها شرایط نمره تافل خود را تغییر دهند، چون هیچ قانون خاصی که آنها را در این زمینه ملزم کند وجود ندارد. برخی از دانشگاه‌ها حداقل امتیازی که فرد در تافل بگیرد را قبول می‌کنند و حتی بعضی از آنها پیش‌نیاز نمره تافل را برای پذیرش ندارند.

همان‌طور که می‌بینید اهمیت آزمون تافل برای پذیرش در دانشگاه‌ها خیلی زیاد است. به‌عبارت دیگر نمره قبولی در این آزمون، پیش‌نیاز پذیرش شما در بسیاری از دانشگاه‌ها برای ادامه تحصیل است. یعنی شما باید حداقل نمره قبولی را داشته باشید. با این حال دانشگاه‌های برتر، نمرات بالاتری هم از شما می‌خواهند. درعین‌حال گاهی می‌توانید دانشگاه‌هایی را پیدا کنید که پیش‌نیاز تافل را برای تحصیل نداشته باشند؛ اما حتی برای این دانشگاه‌ها هم اگر نمره خوب تافل داشته باشید، هم برای پروسه اپلای و هم از آن مهم‌تر برای مرحله ویزا به شما کمک شایانی می‌کند.

جدول زیر نمرات تافل را که لازم است برای برخی دانشگاه‌های آمریکا کسب کنید، نشان داده است:

 

نام دانشگاه

نمره تافل مورد نیاز برای ورود به دوره لیسانس

نمره تافل مورد نیاز برای تحصیلات تکمیلی

Brown University

100 در iBT و 600 در PBT

90 در iBT و 570 در PBT

Carnegie Mellon University

102 در iBT

84 در iBT و 570 در PBT

دانشگه کلمبیا

100 در iBT و 600 در PBT

100 در iBT و 600 در PBT

دانشگاه هاروارد

104 در iBT و 600 در PBT

100 در iBT و 600 در PBT

موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

90 در iBT و 570 در PBT

90 در iBT و 570 در PBT

دانشگاه نیویورک (NYU)

100 در iBT و 600 در PBT

بستگی به رشته دارد و متفاوت است

دانشگاه استنفورد

100 در iBT و 600 در PBT

بستگی به رشته دارد و متفاوت است

دانشگاه ایلینوی، اوربانا-شامپین

100 در iBT و 600 در PB

بستگی به رشته دارد و متفاوت است

دانشگاه ییل

100 در iBT و 600 در PBT

بستگی به رشته دارد و متفاوت است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نمره خوب تافل یک روزمه خوب محسوب می‌شود. حتی برای افرادی که قصد دارند خارج از کشور کار کنند و به همین دلیل در آزمون تافل شرکت کرده‌اند، نمره بالای این آزمون خیلی مهم است؛ چون کارفرمایان اکثرا تمایل به استخدام کارمندانی دارند که زبان انگلیسی آنها خوب است.

 

اهمیت GRE برای پذیرش در دانشگاه‌های خارجی

برای پذیرش در یک دانشگاه خارجی، به‌منظور ادامه دادن تحصیلات تکمیلی باید معیارهای خاصی را رعایت کنید. به‌جز مدارک دانشگاهی، توصیه‌نامه‌ها، انگیزه‌نامه‌ها و نتایج آزمون مهارت زبان، در بسیاری از مواقع لازم است یک آزمون استاندارد مانند GRE (آزمون سوابق فارغ‌التحصیلی) را نیز پشت سر بگذارید.

فرقی نمی‌کند قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، دکترا، مدرک J.D یا حتی تحصیل در رشته MBA را داشته باشید، به‌هرحال آزمون GRE دانش شما را محک می‌زند، به درخواست شما ارزش بیشتری می‌بخشد و به شما کمک می‌کند در انتخاب خود پذیرش بگیرید.

GRE تنها به تحصیل در ایالات متحده محدود نمی‌شود و اگر قصد دارید تحصیلات خود را در کشورهای دیگری مثل انگلستان، کانادا یا آلمان ادامه دهید، باز هم آزمون GRE یک فرصت عالی برای شماست تا مهارت‌های خود را به نمایش بگذارید.

این آزمون به‌صورت کامپیوتری یا کاغذی ارائه می‌شود و به‌طور مداوم (هر سه هفته یکبار) برای اکثر نقاط جهان تکرار می‌شود و نتیجه آن برای مدت پنج سال اعتبار دارد.

در جدول زیر می‌توانید تعداد دانشگاه‌ها و کالج‌هایی که آزمون GRE را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشورهای فوق‌الذکر می‌پذیرند و همچنین تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون GRE را مشاهده کنید:

 

نام کشور

تعداد دانشگاه‌هایی که مدرک GRE را می‌پذیرند

تعداد شرکت‌کنندگان (2020)

ایالات متحده

بیش از 500

286,461

کانادا

100

6435

آلمان

95

1586

انگلیس

85

2967

 

 

 

 

 

 

 

تقریبا در تمام دانشگاه‌های ایالت متحده، برای پذیرش دانشجو در سطح کارشناسی ارشد، باید نتایج آزمون GRE را ارائه داد. بااین‌حال توجه به این نکته مهم است که برخی از موسسات مانند دانشگاه پرینستون، آزمون GRE را برای رشته‌های تحصیلات تکمیلی اختیاری کرده‌اند، زیرا هدف آنها جذب طیف وسیع‌تری از دانشجویان است.

کانادا هم در زمینه پذیرش نتایج تست GRE مشابه با آمریکا است. به عبارت دیگر همه دانشجویانی که قصد ادامه دادن تحصیلات تکمیلی در کانادا را دارند باید مدرک GRE داشته باشند.

با این حال در انگلستان، نمرات GRE لزوما برای پذیرش کارشناسی ارشد لازم نیست. اما دانشگاه‌هایی مانند دانشکده اقتصاد لندن یا دانشگاه کالج لندن، نتیجه آزمون GRE را به‌عنوان یک مدرک ضروری برای پذیرش درخواست دانشجو در نظر می‌گیرند، به‌خصوص اگر دانشجو مدرک کارشناسی قبلی خود را در انگلستان دریافت نکرده باشد.

در آلمان، نتایج آزمون GRE برای پذیرش کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ها الزامی نیست. البته به خاطر داشته باشید که اگر نمره GRE شما خوب باشد (یعنی نمره 315 یا بالاتر)، احتمال پذیرش درخواست شما خیلی بالا می‌رود. برخی از دانشگاه‌های بسیار معتبر که آزمون GRE را در آلمان می‌پذیرند عبارتند از: LMU مونیخ، دانشگاه هایدلبرگ و دانشگاه هومبولت برلین.

 

سخن آخر

نمرات تافل و GRE تاثیر زیادی در پذیرش در دانشگاه‌های خارجی دارند. تافل که یک آزمون معتبر سنجش مهارت زبان انگلیسی است، در بیشتر موارد برای پذیرش در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد نیاز است. با این حال، برخی از رشته‌ها و دانشگاه‌ها چنین پیش‌نیازی را ندارند. در مورد آزمون GRE، این آزمون برای تحصیلات تکمیلی در آمریکا، کانادا و برخی از دانشگاه‌های انگلیسی و آلمانی موردنیاز است. اما به‌طور‌کلی شرکت در آزمون GRE و کسب نمرات خوب در آن، یک رزومه خوب محسوب می‌شود که احتمال پذیرش شما را در دانشگاهی که می‌خواهید در آن تحصیل کنید (حتی اگر نتایج تست GRE را نخواهند) افزایش می‌دهد. دو آزمون تافل و GRE در بسیاری از موارد پیش‌نیاز اپلای محسوب می‌شوند و بدون آنها، امکان درخواست دادن برای پذیرش در دانشگاه‌های خارج از کشور وجود نداد.

 

https://www.manhattanreview.com/toefl-weight-in-application/

 

https://www.educations.com/articles-and-advice/gre-and-graduate-studies-abroad-13562

 

ما در گروه تافل کوچ به صورت تضمینی مدیریت و برگزاری آزمون های تافل و GRE شما رو به عهده می گیریم. برای اطلاعات بیشتر به این صفحه و برای تماس به ما برای مشاوره رایگان به صفحه "ارتباط و مشاوره رایگان" مراجعه نمایید.