تفاوت های آزمون Duolingo و تافل و چرایی برتری تافل

آزمون Duolingo یا تافل

آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین آزمون‌های ورودی برای تحصیل در خارج از کشور هستند. آزمون‌هایی مانند TOEFL، Duolingo، IELTS و PTE پرتقاضاترین آزمون‌ها در این زمینه هستند. همه این آزمون‌ها هدف یکسانی دارند، اما از نظر برنامه درسی، سبک امتحان، امتیازدهی، ساختار و شهریه متفاوتند. ما در این مقاله، تفاوت‌های آزمون Duolingo و تافل را بررسی می‌کنیم و چرایی برتری تافل را مورد بحث قرار می‌دهیم.

 

تفاوت های آزمون Duolingo و تافل و چرایی برتری تافل

 

تافل (تست انگلیسی به‌عنوان یک زبان خارجی)

تافل برای اولین‌بار در سال 1964 اجرا شد. از آن زمان تا کنون،Test Of English As A Foreign Language (TOEFL) پرکاربردترین آزمون مهارت زبان انگلیسی بوده است. ETS، همان سازمانی که GRE را مدیریت می‌کند، تافل را نیز مدیریت و اجرا می‌کند. اکثر موسسات در ایالات متحده و همچنین بسیاری از دانشگاه‌ها در سراسر جهان، نتایج تافل را به‌عنوان مدرکی برای اثبات مهارت زبان انگلیسی به ‌رسمیت می‌شناسند.

تافل در دو قالب ارائه می‌شود: آزمون مبتنی بر اینترنت (iBT) و آزمون مبتنی بر کاغذ (PBT). iBT مهارت‌های شنوایی، صحبت‌کردن، خواندن و نوشتن داوطلب را در مدت حدود دو ساعت آزمایش می‌کند، اما تافل PBT این مهارت‌ها را با کمی تغییر در مدت دو ساعت و نیم ارزیابی می‌کند. اعلام نتایج بین 6 تا 10 روز طول می‌کشد.

هزینه آزمون تافل بسته به کشور بین 160 تا 300 دلار است. برای ایرانی‌ها این هزینه در سال 1401 245 دلار است.

آزمون انگلیسی Duolingo

آزمون انگلیسی Duolingo جدیدترین آزمون اضافه شده به لیست آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی است که توسط برخی دانشگاه‌ها و کالج‌ها در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. با وجود اینکه این آزمون به‌اندازه آیلتس یا تافل شناخته شده نیست، به‌تدریج درحال کسب محبوبیت بیشتر است. بسیاری از دانشگاه‌ها در حال پذیرفتن نتایج این آزمون هستند و این پذیرش در حال افزایش است.

یک پلت فرم محبوب برای یادگیری زبان که نام آن Duolingo است، از سال 2016 میزبان این آزمون شده است و آن را برگزار می‌کند.

تقریبا 3000 دانشگاه در سراسر جهان نمرات DuolingoEnglish Test را به ‌رسمیت می‌شناسند.

این آزمون به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و شامل سه بخش است: تنظیم سریع (Quick Set-up)، تست تطبیقی (Adaptive Test) و مصاحبه ویدیویی که تکمیل آن یک ساعت زمان می‌برد. نتایج، ظرف 48 ساعت اعلام می‌شوند.

قیمت آزمون Duolingo تنها 65 دلار است.

مزایا و معایب آزمون انگلیسی تافل و Duolingo

در اینجا معایب و مزایای هرکدام از این آزمون‌ها آمده است:

 

آزمون زبان انگلیسی تافل

مزایا

  • تافل پرکاربردترین و معتبرترین آزمون صلاحیت زبان انگلیسی در جهان است.
  • از آنجایی که تافل یک آزمون ساختاریافته و دقیق است، گزینه مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند توان انگلیسی خود را به نمایش بگذارند.

معایب

  • معمولا شلوغ است و ممکن است به‌سختی بتوانید در زمانی که می‌خواهید ثبت‌نام کنید.
  • آزمون طولانی‌تر خواهد بود.
  • در مقایسه با آزمون Duolingo، این امتحان هزینه بیشتری دارد.
  • در بیشتر موارد، نتایج ظرف 6 تا 10 روز آماده می‌شود.

 

آزمون انگلیسی Duolingo

مزایا

  • قیمت پایینی دارد.
  • این آزمون را می‌توان در منزل انجام داد و تنها یک ساعت طول می‌کشد.
  • ظرف 48 ساعت، نتایج اعلام می‌شود.

معایب

  • در مقایسه با تافل و آیلتس، توسط بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات پذیرفتهشده نیست.
  • مواد تمرینی زیادی برای آمدگی در این آزمون در دسترس نیست.
  • برای برخی از شرکت‌کنندگان، زمان اختصاص داده‌شده ممکن است کافی نباشد.

 

چرا باید تافل را بر Duolingo ترجیح دهید؟

ترجیح یک آزمون بر دیگری، با توجه به شرایط هر فرد مشخص می‌شود؛ به همین دلیل نیز به‌طور مطلق نمی‌توان گفت که کدام آزمون بهتر است. با این حال باید در نظر بگیرید که Duolingo تنها چند سال است که برگزار می‌شود و هنوز بسیاری از دانشگاه‌های معتبر، نتایج آن را قبول ندارند. شما می‌توانید قبل از اپلای کردن، سرچ کنید و ببینید آیا دانشگاه مد نظر شما نتایج این آزمون را می‌پذیرد یا نه. اما در عین حال می‌توانید یک تصمیم عاقلانه‌تر هم بگیرید. اگر در آزمون تافل شرکت کنید و نمره خوبی بگیرید، دیگر لازم نیست نگران اپلای کردن در هر دانشگاه دیگری باشید. شما می‌توانید کارنامه خود را برای هر دانشگاهی ارسال کنید. این در حالی است که اگر در آزمون Duolingo شرکت کرده باشید، ممکن است مجبور شوید به علت عدم پذیرش در دانشگاه مورد نظر، در جای دیگری اپلای کنید که نیاز به تافل دارد. در این شرایط شما مجبور هستید دوباره آزمون بدهید و هزینه  بیشتری پرداخت کنید.

علاوه بر این، در نظر داشته باشید که یک نمره تافل خوب در منظر عمومی، جایگاه خیلی بالایی دارد و یک کارنامه خوب برای شما محسوب می‌شود.

اگر هم می‌خواهید به‌راحتی برای آزمون آماده شوید، باز هم تافل گزینه بهتری است. از آنجا که این آزمون سال‌های زیادی است که برگزار می‌شود، منابع زیادی برای مطالعه آن وجود دارد و شما می‌توانید از آزمون‌های نمونه زیادی برای آمادگی استفاده کنید. این در حالی است که منابع کافی برای آماده‌شدن برای آزمون Duolingo هنوز موجود نیست. این بدان معنا است که شما احتمالا برای مطالعه با چالش روبرو می‌شوید.

پس شاید بهتر باشد در شرایط کنونی در صورت امکان آزمون تافل را انتخاب کنید تا هیچ ریسکی نکرده باشید.

 

سخن آخر

آزمون تافل و Duolingo هر دو آزمون‌هایی معتبر برای سنجش مهارت زبان انگلیسی دانش‌جویانی هستند که قصد تحصیل در کشورهای خارجی را دارند. تافل بسیار قدیمی‌تر است و Duolingo تنها هشت سال است که ایجاد شده و هنوز توسط بسیاری از دانشگاه‌ها مورد پذیرش قرار نگرفته است. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، دانشگاه‌هایی که نتایج تافل را می‌پذیرند حدود 3 برابر آنهایی هستند که نتایج Duolingo را هم می‌پذیرند. از این گذشته، منابع زیادی برای آماده شدن برای تافل موجود است، اما در مورد Duolingo این منابع بسیار محدود هستند. اگرچه قیمت ثبت‌نام در آزمون تافل خیلی بیشتر از Duolingo است، اما شاید بهتر باشد این قیمت را پرداخت کنید و یک تست معتبر بدهید که نتیجه آن همه جا مورد قبول باشد.

 

https://leverageedu.com/blog/duolingo-vs-toefl/

https://www.manhattanreview.com/toefl-paper-based/#:~:text=The%20TOEFL%20PBT%20takes%20two,of%20Written%20English%20(TWE).

https://leverageedu.com/blog/duolingo-vs-toefl/