مزایای تست خانگی (هوم ادیشن) تافل به نسبت تست در مرکز آزمون

مزایای تست خانگی (هوم ادیشن) تافل به نسبت تست در مرکز آزمون

همان‌طور که می‌دانید آزمون تافل یکی از معتبرترین تست‌‌های ارزیابی زبان انگلیسی در تمام جهان است که برای گرفتن پذیرش در دانشگاه‌ها، پیداکردن شغل و اقامت در برخی از کشورها و بسیاری از موارد دیگر به آن نیاز خواهید داشت. این آزمون در گذشته همیشه حضوری بوده است، اما پس از همه‌گیری ویروس کرونا در چند سال اخیر، تست هوم ادیشن تافل توسط ETS راه‌اندازی شد تا افراد بتوانند بدون خارج‌شدن از فضای امن خانه، در این آزمون شرکت کنند و از مزایای آن بهره ببرند.

حتی تصور این‌که بتوانید در اتاق خودتان تست تافل بدهید، آن‌قدر هیجان‌انگیز هست که بخواهید این شیوه را انتخاب کنید؛ با این حال، مزایای تست خانگی تافل بیشتر از این‌هاست. اگر قصد شرکت در آزمون تافل را دارید و هنوز شک دارید که در تست هوم ادیشن تافل شرکت کنید یا نه، ما در این‌جا بعد از معرفی مختصر این آزمون، مزایای تست هوم ادیشن تافل را برمی‌شماریم و به شما کمک می‌کنیم شرایط اتاق خود را برای تافل خانگی آماده کنید.  

آزمون تافل هوم ادیشن

 

تست هوم ادیشن تافل

 

تست تافل چیست؟ چه انواعی دارد و کاربردش چیست؟

تافل (تست زبان انگلیسی به‌عنوان یک زبان خارجی) (Test of English as a Foreign Language) یک آزمون استاندارد آکادمیک انگلیسی است که در درجه اول از دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های ایالات متحده گرفته می‌شود. تافل همچنین به‌عنوان مدرکی برای اثبات توانایی زبان انگلیسی توسط برخی از دانشگاه‌های خارج از ایالات متحده نیز پذیرفته شده است.

این آزمون در واقع مجموعه‌ای از تست‌ها است که محبوب‌ترین آنها آزمون تافل iBT و تافل Essentials هستند. سایر آزمون‌های تافل عبارتند از TOEFL ITP (برنامه آزمون نهادی)، TOEFL Junior وTOEFL Primary. این اشکال تافل فقط از طریق مدارس برای دانش‌آموزان در دسترس است. آزمون TOEFL PBT (تست مبتنی بر کاغذ یا آزمون تحویل کاغذ) در آوریل 2021 حذف شد.

تافل از چهار بخش خواندن، شنیدن، صحبت‌کردن و نوشتن تشکیل شده است. تافل iBT یک آزمون طولانی و سخت (3 ساعت) است که برای ارزیابی آمادگی یا عدم آمادگی دانشجویان برای تحصیل در یک دانشگاه انگلیسی‌زبان طراحی شده است. بسیاری از متقاضیان قبل از شرکت در آزمون، بین 3 تا 6 ماه برای آماده شدن درس می‌خوانند. آزمون TOEFL Essentials به‌گونه‌ای طراحی شده است که یک آزمون انگلیسی ساده‌تر و ارزان‌تر با تمرکز علمی کمتر باشد.

تست هوم ادیشن تافل مربوط به آزمون تافل iBT است (TOEFL iBT Home Edition test) و با حضور یک ناظر اینترنتی در منزل شما انجام می‌شود.

مزایای تست هوم ادیشن تافل به‌نسبت تست در مرکز آزمون شامل موارد زیر است:

 

امنیت بهداشتی

هما‌ن‌طور که می‌دانید تست تافلی که در مراکز برقرار می‌شود، شبیه به کنکور است. این بدان معنا است که تعداد زیادی از افراد در یک فضای سربسته، در فضاهای تکی کنار هم می‌نشینند و به‌مدت سه ساعت آزمون می‌دهند. اگر زمان قبل از آمادگی برای آزمون و زمانی را که طول می‌کشد تا افراد سالن را ترک کنند هم در نظر بگیرید، داوطلبان حدود 4 ساعت در یک محیط سربسته کنار هم هستند و این به‌معنای یک فرصت عالی برای شیوع انواع یروس‌ها است. اگرچه فاصله مناسبی بین افراد وجود دارد و آنها از ماسک استفاده می‌کنند، با این حال این زمان برای انتقال ویروس (چه کرونا و چه آنفولانزا) کاملا کافی است. 

تست هوم ادیشن تافل یا تست خانگی تافل به دانشجویان کمک می‌کند در یک محیط امن، بدون نیاز به ماسک و مراوده با دیگران، امتحان تافل را بدهند. علاوه بر این، آنها مجبور نیستند که مسیر رفت و آمد را طی کنند و به‌دلیل ترافیک احتمالی و مواردی از این قبیل، متحمل استرس شوند. هر متقاضی می‌تواند در خانه خود، با لباس مناسب و بدون ماسک، تست هوم ادیشن تافل را بدون استرس از آلوده شدن به ویروس‌ها بدهد.

 

مطالعه و تمرین برای آزمون تافل هوم ادیشن

 

تست تافل

اعتبار و هزینه یکسان

برخلاف آن‌چه ممکن است به نظر برسد، اعتبار تست هوم ادیشن تافل با تستی که در مراکز برقرار می‌شود کاملا یکی است و حتی شما مجبور نیستید هزینه بیشتری برای برگزاری آزمون در منزل خود بپردازید. نسخه خانگی ویژه تافل iBT همان آزمون تافل iBT است که توسط بیش از 11000 دانشگاه در 150 کشور پذیرفته می‌شود. تمام موارد امتحانی دقیقا شبیه به چیزی است که در مراکز آزمون از دانشجویان گرفته می‌شود.

 

منایع یکسان برای آماد‌گی

از آنجا که تست هوم ادیشن تافل دقیقا همان چیزی است که در مراکز آزمون برگزار می‌شود، شما می‌توانید به‌منظور آماده‌شدن برای آزمون، از همان منابع آماده‌سازی رسمی سازندگان تافل بهره ببرید که بهترین، دقیق‌ترین و قابل اعتمادترین منابع برای آمادگی و موفقیت در آزمون تافل هستند.

 

در تست هوم ادیشن تافل، بررسی پاسخنامه شما کاملا امن انجام می‌شود

تست هوم ادیشن تافل توسط ناظران برخط و از راه دور پایش می‌شود که عملکرد شما را در خانه تحت نظر دارند. علاوه بر کمک به اطمینان از برگزاری صحیح آزمون، حضور اساتید آموزش‌دیده که مورد تایید سازندگان آزمون هستند، به دانشگاه‌ها این اطمینان را می‌دهد که نمرات تافل شما کاملا معتبر است.

از آن مهم‌تر، از آنجایی که تست هوم ادیشن تافل، همان آزمون تافل iBT اصلی است، مانند سایر آزمون‌ها امتیاز می‌گیرد؛ یعنی پاسخ‌نامه شما به‌طور مرکزی توسط ETS با استفاده از ارزیاب‌های انسانی و فناوری هوش مصنوعی امتیازدهی می‌شود. از آنجایی که رتبه‌دهندگان، شما را نمی‌شناسند و نمی‌توانند شما را ببینند، می‌توانید مطمئن باشید که تصحیح اوراق 100% منصفانه و بی‌طرفانه است و فقط مهارت‌های انگلیسی آکادمیک شما را ارزیابی می‌کند.

 

تافل در خانه آخرین نسخه تافل است

در سال‌های گذشته، آزمون تافل چندین تغییر را برای بهبود آزمون کلی ایجاد کرده است که همه آنها در تست هوم ادیشن تافل هم اعمال شده‌اند.

یکی از این تغییرات این است که آزمون 30 دقیقه کوتاه‌تر شده و اکنون کمتر از سه ساعت طول می‌کشد تا تکمیل شود؛ این درحالی است که در گذشته آزمون تافل بیش از سه ساعت طول می‌کشید. ساختار آزمون مثل قبل است، اما در هر بخش سوالات کمتری وجود دارد.

اخیراً، نمرات بخش Reading و Listening تافل iBT بلافاصله پس از اتمام آزمون توسط دانش‌آموزان قابل مشاهده است. چه در مرکز آزمون و چه در تست هوم ادیشن تافل، این نمرات فوری و غیررسمی می‌توانند به شما کمک کنند تا در مورد نمره نهایی و احیانا آمادگی برای آزمون مجدد، تصمیمات آگاهانه‌ای بگیرید.

 

تست تافل در منزل

ویژگی‌های مثبت تست هوم ادیشن تافل

همان‌طور که گفتیم، تست هوم ادیشن تافل، همان آزمون تافل iBT است که در مراکز آزمون برگزار می‌شود و تنها فرق آن این است که در حریم خصوصی خانه شما برگزار شده و توسط یک متخصص به‌صورت آنلاین بر آن نظارت می‌شود. این آزمون مورداعتماد و پذیرفتهشده توسط دانشگاه‌های سراسر جهان است. برخی از ویژگی‌های مثبت تافل خانگی شامل موارد زیر است:

  • در دسترس بودن: در سراسر جهان در دسترس است.
  • زمان انعطاف‌پذیر: تافل در خانه، 24 ساعت در شبانه روز و 4 روز هفته در دسترس است و 24 ساعت پس از تنظیم وقت آزمون، قابل انجام است.
  • هزینه یکسان: قیمت تست هوم ادیشن تافل با انواعی که در مراکز انجام می‌شود فرفی ندارد.

 

وسایل و شرایط مورد نیاز برای برگزاری تست هوم ادیشن تافل

برای این‌که بتوانید این تست را در خانه انجام دهید، نیاز به یک سری امکانات دارید. این امکانات به شرح زیر هستند:

کامپیوتر

  • برای شرکت در آزمون، کامپیوتر رومیزی یا لپ‌تاپ لازم است؛ شما نمی‌توانید از تبلت یا دستگاه تلفن همراه برای امتحان دادن استفاده کنید.
  • فقط یک مانیتور یا صفحه نمایش باید داشته باشید و داشتن مانیتورهای متعدد یا دو صفحه نمایش مجاز نیست.
  • سیستم عامل تاییدشده، باید دارای مجوز باشد. نسخه‌های بدون مجوز یا آزمایشی برای انجام آزمون مجاز نیستند.
  • PC: سیستم عامل Windows®، نسخه 10 یا 8.
  • MAC®: Mac OS X® 10.5 یا بالاتر (10.13 High Sierra® توصیه می شود).
  • مرورگر Chrome یا Firefox®.

 

مرورگر مورد تایید و سایر تنظیمات

برای شرکت در تست هوم ادیشن تافل باید مرورگر تست امن ETS را روی رایانه‌ای که برای تست‌دادن استفاده می‌کنید، دانلود و نصب کنید. برای نصب کامل مرورگر، فایل را پس از دانلود اجرا کنید. وقتی پیغام زیر را مشاهده کردید، می‌توانید مرورگر را ببندید: " Success! You have installed the ETS secure test browser.."

ProctorU Equipment Check را برای بررسی کارکرد درست کامپیوتر روی رایانه‌ای که برای آزمون استفاده می‌کنید، اجرا کنید. اگر مشکلی بود حتما قبل از شروع آزمون آن را برطرف نمایید.

فایروال‌های نصب‌شده روی کامپیوتر و برنامه‌های امنیتی می‌توانند با نرم‌افزار برگزاری تست، تداخل داشته باشند. اگر با این مشکل مواجه شدید، ممکن است لازم باشد قبل از آزمون برنامه‌های خود را غیرفعال کرده یا مجددا پیکربندی کنید.

 

اسپیکر

برای شنیدن صدای ناظر جلسه، از یک بلندگوی داخلی یا خارجی استفاده کنید. هدست یا هدفون مجاز نیست.

 

میکروفون

از یک میکروفون داخلی یا خارجی که بخشی از هدست نیست برای برقراری ارتباط با ناظر استفاده کنید.

 

دوربین

می توانید یک دوربین داخلی رایانه یا یک وب‌کم جداگانه استفاده کنید. قبل از شروع آزمون، باید دوربین را حرکت دهید تا نمای 360 درجه از اتاق، از جمله سطح میزتان را به ناظر نشان دهید.

وضعیت محیطی که در آن امتحان می‌دهید باید به شرح زیر باشد:

 

وضعیت اتاق

  • در طول آزمون باید در اتاقی تنها باشید و هیچکس دیگری وارد نشود.
  • شما نمی‌توانید در فضای عمومی مانند پارک، کافی‌نت یا رستوران در آزمون شرکت کنید.
  • قبل از شروع آزمون، باید تمام درهای اتاق را ببندید.

 

تافل به عنوان تست سنجش زبان انگلیسی

آمادگی برای تافل

 

وضعیت قرارگیری کامپیوتر و سایر وسایل

  • کامپیوتر و کیبورد شما باید روی میز باشد.
  • میز و صندلی خود را طوری قرار دهید که درب اتاق برای ناظر قابل مشاهده باشد. ممکن است او از شما بخواهد که این کار را در هنگام ورود به اتاق انجام دهید.
  • میز و اطراف آن باید از همه موارد غیرمجاز در طول آزمون عاری باشد؛ از جمله تلفن همراه (به استثنای مواردی که برای چک‌کردن استفاده می‌شود)، دوربین‌ها، یادداشت‌ها و کتاب. نیازی به برداشتن مبلمان و دکوراسیون اتاق نیست، اما لازم است همه چیز را از قبل به ناظر نشان دهید.
  • باید روی یک صندلی استاندارد بنشینید؛ شما نمی‌توانید روی تخت، کاناپه یا صندلی راحتی نشسته یا دراز بکشید.
  • مصرف غذا و نوشیدنی در طول آزمون مجاز نیست.

 

وضعیت لباس‌ها و پوشش

گوش‌ها و صورت شما باید در طول آزمون قابل مشاهده باشند و با مو، کلاه یا موارد دیگر پوشانده نشوند. در صورتی که گوش‌های شما در حین امتحان قابل مشاهده باشد، پوشیدن حجاب مجاز است. علاوه بر این نباید از ماسک صورت در تست هوم ادیشن تافل استفاده کنید.

لازم است برای آزمون خود، لباس مناسب بپوشید. چون ناظر شما را می‌بیند و عکس شما با مؤسساتی که نمرات شما را دریافت می‌کنند به اشتراک گذاشته می‌شود.

قبل از شروع امتحان، باید هدفون‌، ساعت‌ هوشمند، ماسک‌ صورت، جواهرات، گیره‌ کراوات، دکمه‌های سرآستین، بند شلوار، گیره‌های تزیینی، هدبند و سایر تزئینات مو را جداکنید. نیازی نیست حلقه‌ ازدواج یا نامزدی را دربیاورید.

 

یادداشت برداری

به دلایل امنیتی نمی‌توانید روی کاغذ معمولی یادداشت‌برداری کنید. برای یادداشت‌برداری می‌توانید از یکی از موارد زیر استفاده کنید:

  • یک تخته سفید رومیزی کوچک با ماژیک، بدون مداد یا خودکار
  • یک ورق کاغذ داخل یک محافظ ورق شفاف
  • در پایان آزمایش، باید به محافظ نشان دهید که همه یادداشت‌ها پاک شده‌اند.

 

مطالعه برای آزمون تافل

تافل

 

سخن آخر

تست هوم ادیشن تافل همان تست اینترنتی تافل است که به‌جای مراکز مختلف، در خانه خود شما برقرار می‌شود. برگزاری آزمون به این شکل مزایای زیادی دارد؛ ازجمله اینکه شما بدون استرس و نگرانی می‌توانید در اتاق خود، آزمون بدهید، درحالی‌که هزینه، نمره‌بندی و اعتبار آن دقیقا مشابه آزمون‌هایی است که در مراکز تافل برقرار می‌شود. تست هوم ادیشن تافل به شما کمک می‌کند بدون نگرانی از آلودگی به ویروس کرونا و آنفولانزا، در یک محیط امن و بدون استرس، آزمون دهید. وجود ناظران معتبر، نتایج تست شما را معتبر کرده و آن را برای دانشگاهی که می‌خواهید در آن پذیرش بگیرید، با ارزش‌ می‌کند.  

 

ما در گروه تافل کوچ به صورت تضمینی مدیریت و برگزاری آزمون های تافل و GRE شما رو به عهده می گیریم. برای اطلاعات بیشتر به این صفحه و برای تماس به ما برای مشاوره رایگان به صفحه "ارتباط و مشاوره رایگان" مراجعه نمایید.

 

منابع

https://www.ets.org/toefl/test-takers/ibt/register/at-home-requirements.html#accordion-ee9441c3a9-item-9e3595f265

https://www.ef.com/wwen/english-tests/toefl/

https://www.studyusa.com/en/a/2089/keep-your-dreams-moving-5-reasons-to-take-the-toefl-ibt-test-at-home

https://www.ets.org/toefl/test-takers/ibt/about/testing-options.html