آزمون GRE چیست و چه بخش هایی دارد؟

آزمون GRE چیست و چه بخش هایی دارد؟

GRE مخفف Graduate Record Examination است، یک آزمون استاندارد که معمولا با استفاده از کامپیوتر انجام می‌شود و بسیاری از دانشگاه‌ها از آن به‌عنوان بخشی از فرآیند پذیرش استفاده می‌کنند. آزمون GRE شامل شش بخش است و 3 ساعت و 45 دقیقه طول می‌کشد. در این شش بخش، می‌توانید انتظار داشته باشید که ارزیابی نوشتاری تحلیلی (AWA)، کلامی و کمی را پشت سر بگذارید.

این راهنما به شما کمک می‌کند تا بدانید آزمون GRE چیست و چه بخش‌هایی دارد؟

 

آزمون GRE چیست؟

آزمون GRE آزمونی است که دانشگاه‌ها، ازجمله دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا برای ارزیابی داوطلبان از آن استفاده می‌کنند. با این حال، دانشگاه‌ها به شکل مستقل GRE را برای آزمون ورودی ارائه نمی‌دهند. در عوض، «سرویس تست آموزشی» (ETS)، به‌عنوان یک سازمان مستقل، این آزمون را می‌نویسد و اجرا می‌کند. سپس کمیته‌های پذیرش (adcoms) از نمرات GRE متقاضی، در ترکیب با عوامل دیگری مانند معدل کارشناسی، توصیهنامه‌ها و اظهارات شخصی برای ارزیابی پرونده پذیرش داوطلب استفاده می‌کنند.

 

اگر به فکر تحصیلات تکمیلی در خارج از کشور هستید، حتما باید ببینید آیا جایی که می‌خواهید در آن تحصیل کنید به نتایج GRE نیاز دارد یا نه و بر اساس آن برنامه‌ریزی تحصیلی خود را انجام دهید.

این آزمون به سه شکل در دسترس است: خانگی، حضوری و ورقه‌ای.

GRE در خانه در 24 ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته در دسترس است. آزمون حضوری در مرکز آزمون نیز هفت روز هفته و در اکثر روزهای سال در دسترس است. برای هر دو گزینه خانگی و حضوری، معمولا متقاضیان زیادی درخواست می‌دهند، پس لازم است اگر زمان خاصی را در نظر دارید، در اسرع وقت برای آن اقدام کنید.  

با این حال لازم است بگوییم که آزمون کاغذی GRE هم هنوز وجود دارد و دو بار در سال، در فوریه و نوامبر انجام می‌شود؛ به همین دلیل اگر قصد شرکت در این نوع آزمون را دارید، با از چند ماه قبل برای ثبت‌نام اقدام کنید.

 

آزمون GRE چه تعداد سوال دارد؟

در روز آزمون، با 82 سوال مواجه خواهید شد، اما به دلیل داشتن بخش آزمایشی یا پژوهشی، باید 102 سوال را تکمیل کنید. بخش آزمایشی دارای ویژگی‌های زیر است:

  • در نمرات نهایی شما به‌حساب نمی‌آید
  • می‌تواند در هر جایی بعد از بخش «نوشتاری تحلیلی» باشد
  • در بخش خاصی از سوالات قرار ندارد
  • دشواری سؤال‌های آن می‌تواند بسیار متفاوت باشد

در نتیجه توصیه نمی‌شود که داوطلبان سعی کنند بفهمند کدام بخش از آزمون مربوط به بخش آزمایشی است.

 

بخش‌های مختلف آزمون GRE

بخش‌های مختلف این آزمون به شرح زیر هستند:

 

استدلال کلامی (Verbal Reasoning)

بخش استدلال کلامی آزمون GRE شامل دو بخش است که هرکدام 20 سوال دارند. در مقایسه با بخش استدلال کلامی GMAT، بخش استدلال کلامی GRE با تمرکز بیشتری در مورد ارزیابی درک زبان انگلیسی و مخصوصا درک واژگان عمل می‌کند. سه نوع سوال استدلال کلامی وجود دارد؛ تکمیل متن، معادل‌سازی جمله و درک مطلب.

 

تکمیل متن (Text Completion)

سوالات تکمیل متن 1 تا 5 جمله هستند و 1 تا 3 جای خالی به همراه سه یا پنج گزینه پاسخ دارند. شرکت‌کنندگان در آزمون باید واژه یا واژگان صحیح را برای هر جای خالی انتخاب کنند.

عکس زیر که برگرفته از وب سایت ETS است، نمونه سوالات این بخش را نشان می‌دهد:

 

آزمون GRE
آزمون GRE

 

معادل‌سازی جمله (Sentence Equivalence)

مانند تکمیل متن، سؤالات معادل‌سازی جمله نیاز به دانش واژگان دارند. با این حال، این سبک از سوالات GRE منحصربه‌فرد هستند، زیرا از داوطلبان می‌خواهد که دو کلمه را از شش کلمه مشابه برای جای خالی انتخاب کنند.

 

درک مطلب (Reading Comprehension)

سوالات Reading Comprehension شامل یک متن و تعدادی سوال از آن متن است. این متن‌ها به‌طور قابل توجهی چالش‌برانگیز خواهند بود، زیرا برای سنجش دانش لازم در سطح فارغ‌التحصیل طراحی شده‌اند.

 

 

استدلال کمی (Quantitative Reasoning)

پس از بخش استدلال کلامی، نوبت به بخش استدلال کمی می‌رسد. این بخش هم شامل دو بخش 20 سوالی است و بر روی ریاضیات سطح دبیرستان تمرکز داشته و حساب، جبر، تجزیه و تحلیل داده‌ها و هندسه را پوشش می‌دهد. برای پاسخ به آنها شما به ماشین حساب دسترسی خواهید داشت. پنج نوع سؤال متمایز در این بخش شامل موارد زیر هستند:

  • مقایسه کمی (Quantitative Comparison)
  • ورودی عددی (Numeric Entry)
  • چند گزینه ای - یک پاسخ (Multiple Choice One Answer)
  • چند گزینهای - یک یا چند پاسخ (Multiple Choice One or More Answers)
  • تفسیر داده‌ها (Data Interpretation Sets)

در این میان، اولین گزینه، یعنی سوالات مقایسه کمی، چیزی است که مؤلفه کمی GRE را از سایر آزمون‌های استاندارد مشابه، متمایز می‌کند. شرکت‌کنندگان در مجموع با 14-16 سؤال استدلال کمی (یا 7-8 سؤال در هر بخش) مواجه خواهند شد که می‌توانند به شکل معادلات، اعداد صحیح، نابرابری‌ها یا نمودارها باشند.

Numeric Entry در مجموع فقط حدود 4 سؤال دارد. شما باید پاسخ را پیدا کنید و آن را در جای خالی وارد کنید. به‌طورکلی، باید به میانبرهای ریاضی ذهنی تکیه کنید و یاد بگیرید که با خودداری از استفاده زیاد از ماشین حساب در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

در بخش «چند گزینه‌ای - یک پاسخ» در پاسخ هر سوال، چند گزینه می‌بینید که لازم است پاسخ صحیح را از بین آنها انتخاب کنید. درحالی‌که در بخش بعدی (چند گزینهای - یک یا چند پاسخ) ممکن است در پاسخ هر سوال، چند جواب صحیح وجود داشته باشد.

بخش تفسیر داده‌ها شامل حدود 3 سوال متوالی مربوط به مجموعه خاصی از داده‌ها است. لازم است فقط از داده‌های ارائه شده برای پاسخ به سؤال استفاده کنید.

 

نوشتن تحلیلی (AW)

شرکت‌کنندگان در آزمون GRE باید 2 سوال را در این زمینه تکمیل کنند: «تحلیل یک مسئله» و «تحلیل یک استدلال». برای بخش «تحلیل یک مسئله»، می‌توانید زوایای متعددی را بررسی کنید و به شیوه‌ای ساختاریافته و قانع‌کننده بیان کنید که چرا موافق یا مخالف هستید. از سوی دیگر، برای بخش «تحلیل یک استدلال»، شما در درجه اول باید به منطق و صحت استدلال نویسنده توجه داشته باشید. مواظب هرگونه فرضیات گذرا یا بی‌اساس باشید و آنها را به شکل قانع کننده‌ای تحلیل کنید.

 

سخن آخر

آزمون سوابق تحصیلات تکمیلی Graduate Record Examinations (GRE) یک آزمون استاندارد است که بسیاری از دانشگاه‌های تحصیلات تکمیلی برای ارزیابی داوطلبان خود از آن استفاده می‌کنند. بیش از هزار دانشگاه در سراسر جهان، ازجمله برخی از دانشکده‌های حقوق و برخی از دانشکده‌های بازرگانی، نمرات GRE را از متقاضیان درخواست می‌کنند. علاوه بر این، GRE اغلب برای کمک به تعیین اینکه آیا به یک دانشجو بورسیه تحصیلات تکمیلی اعطا می‌شود یا نه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

ما در گروه تافل کوچ به صورت تضمینی مدیریت و برگزاری آزمون های تافل و GRE شما رو به عهده می گیریم. برای اطلاعات بیشتر به این صفحه و برای تماس به ما برای مشاوره رایگان به صفحه "ارتباط و مشاوره رایگان" مراجعه نمایید.

 

https://www.testmasters.net/GreAbout

https://examstrategist.com/gre-sections/